maandag 25 januari 2016

Briletui

In de breikoker van mijn oma kwam ik een lange haaknaald tegen met aan het eind een knop. 
Ik had geen idee wat ik er mee moest. 
Terwijl ik aan het surfen was op zoek naar een leuke haaksteek, kwam ik erachter.
Deze naald is bedoeld voor tunisch haken.
Dat ging ik maar eens uitproberen.
Bij de tunische haaksteek worden in de eerste rij de steken gemaakt (heengaande rij) en in de tweede rij worden de steken afgemaakt (teruggaande rij). 
De steek ziet er moeilijk uit maar is echt heel makkelijk.
Ik ontdekte dat het haakwerk dicht en dik is. 
Ideaal voor een etui. 
Zo heb ik nu een mooi etui voor mijn zonnebril.
Laat de zon maar komen!

 Vandaag was de warmste 25 januari ooit gemeten! :)
Het was goed toeven op ons tuinterras.
De bovenste rand heb ik afgewerkt met een picootje.




Klik hier voor drie verschillende patroontjes van een gehaakt brilletje.
Ik heb er uiteindelijk maar één gebruikt.








1 opmerking:

  1. Hee, wat leuk! Die brillejes haken lijkt me lastig, priegelwerkje!

    BeantwoordenVerwijderen