zondag 6 november 2016

Van overhemd naar vlag


 Al een paar jaar leg ik oude en versleten overhemden apart, met het idee dat ik hier nog wel een keer iets mee kan doen.
Ik had inmiddels een behoorlijke stapel.
Vaak zijn het zulke mooie stofjes, dat ik het zonde vind  ze weg te gooien.   
Deze keer ging eindelijk de schaar erin.
Mijn buurjongen werd 1 jaar en ik had bedacht dat ik er een vlaggenslinger van ging maken.
Ik knipte dertien driehoekjes uit dubbelgevouwen stof.
Deze driehoekjes naaide ik aan keperband.
Bij enkele vlaggentjes is nog een detail te zien van het overhemd, zoals een stukje kraag of een manchet.
 Het inpakken van een cadeautje is altijd leuk om te doen.
Ik had nog een mooi doosje liggen waar de vlaggetjes inpasten.
Het deksel daarvan versierde ik met hand lettering.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten