vrijdag 6 november 2015

Herfstbladeren


Herfst, herfst, wat heb je te koop
Duizend kilo bladeren op een hoop
Zakken vol met wind
Ja m'n kind
'k Weet niet of jij dat aardig vindt
- Een bekend kinderliedje -


De bladeren zijn er volop de wind blijft nog even weg. 
De herfstkleuren zijn dit jaar erg mooi, en omdat er geen wind is zijn ze ook lang te zien. 
Om het herfstgevoel nog even vast te houden heb ik wat bladeren verzameld en er afdrukjes in klei van gemaakt. Ik heb zelf drogende klei van de Action gebruikt. Van de klei eerst een dunne lap rollen en vervolgens het blad in de klei drukken. Met behulp van een kleine deegrol over het blad rollen zodat de nerven goed zichtbaar worden. Het blad voorzichtig uitsnijden of knippen. En ja de kleur maakt het natuurlijk af. De juiste kleur mengen is nog wel het meeste werk. Ik heb ze op een boomstammetje gelegd. Met een mooi windlicht -nu komt tóch nog de wind:)- is het een leuke herfstdecoratie geworden.

 Ik had ook een mooie veer liggen.  Daar heb ik ook een afdruk van gemaakt.
Het lijkt toch net echt?
 
work in progress







Geen opmerkingen:

Een reactie posten