maandag 19 oktober 2015

Herfst op je bord

Wat zijn die pompoenen toch handig en veelzijdig. 
Je kan ze verwerken in een bloemstuk (zie vorige blogpost) en je kan ze verwerken in de keuken. 
Ze zijn eetbaar en heel lekker.  
Vandaag vulde ik twee pompoenen. 
Het formaat was precies groot genoeg voor één persoon.
Ik holde ze uit en sneed het vruchtvlees klein. 
Ik sneed een ui, twee ontvelde tomaten en kastanje champignons klein en dat roerbakte ik in de wok. De Rode Thaise Jasmijn rijst kookte ik droog in een bouillonblokje van bospaddestoelen. 
Ik voegde alle ingrediënten samen en deed ik nog wat geroosterde zaden, zout, peper, kaneel en wat knoflookpoeder bij.
De vulling stopte ik in de pompoenen, en het dekseltje zette ik weer terug.
Nadat ze ongeveer 25-30 minuten in de voorverwarmde oven hadden gestaan konden we gaan smullen.
Met een beetje fantasie had ik weer een heerlijke vega-maaltijd op tafel.
 En echt ik proefde de herfst!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten